Friday, June 01, 2007

تاج من نهاد

فيه موضوع كتبته على صفحة وورد بالفعل بس مستني مش عايز أنشره دلوئتى لدواع أمنية
(:

و بعدين مسكت اخر بوست عند نوني وبقرأه لقيت اسمي مكتوب.....أتارى الكلام تاج وانا مخدتش بالى ان اسمي فيه لما قرأته اول مرة

بعدين لقيت ان ال 4 تاجات انا كتبت واحد منهم -الأخير- وجاوبت على اتنين يبقى واحد لسة معملتوش-صباح الواجبات المنزلية-وقلت أعمله دلوئتى


التاج ظريف جدا

أهو:






انت مين

أعظم انسان فى الدنيا......مركز الكون و نطقة ارتكاز المجرة......أكثر الناس عبقرية على وجه الأرض ........انسان عبقرى و ذكى وماهر ومشارك ومرح و ظريف ولطيف ودمي خفيف و مقبول و جيد وممتاز كمان.....وسيم جدا جدا.....شيك جدا جدا جدا.....و سمبتيك وابن حلال واستاهل كل خير بس للأسف الخير لسة معملوهوش ديلفرى

مين أكتر ست أشخاص بتحبهم

أنا

ثم
أنا برضة

أنا

أنا طبعا

مش معقولة ....برضة انا

اختى



بس لو جينا للجد اللى السؤال عايزه اعتقد الاجابة هتكون مختلفة

أختي الكبيرة

اختي الصغيرة

بنات اخواتي وولادهم

كل زملائى الاسلاميين فى الكلية(بالجملة) كدة

عروستي المنتظرة

أنا

وطبعا مش محتاج أقول ان الاجابات مش بترتيب الحب
:)


انت سعيد

جدا جدا جدا.....دائما سعيد والحمد لله


الحمد لله رب العالمين على كل حال

ليه

عشان طبعا أولا واخرا ان ربنا رزقني السعادة.....وثانيا ان لو فيه حتى موقف سخيف بحاول انى احوله لموقف ظريف او انى انظر ليه من منظور كويس يضحكني ويبسطني





لو زنقت حسنى مبارك ف اوضة لوحدكم تعمل معاه ايه

اقرأ التاج اللى انا عملته قبل كدة.....اللى أنا ألفته يعني....هتلاقي فيه سؤال رهيب عن الكراهية فيه سكينة وتغرسها فى قلبه وحاجات كدة....هو ده

:)

لو معاك مليون و نص جنيه تعمل بيهم ايه

هو (مليون) و(نص جنيه).....مليون اية بالظبط؟ هو مبدئيا النص جنيه هجيب بيه مصاصة من الكريز الجديدة الكبيرة دي...او علبة عصير فرجلو مثلثات....اما المليون....حدد بالظبط هم مليون اية......ولو المليون قصدك بيهم مليون جنيه.....اقولك روح موت يا شحات هو مليون جنيه يعملوا حاجة دلوئتى؟


لا بجد.....اصل بالعقل كدة....ميجيبوش فيللا فى القاهرة الجديدة ولا الضواحى ولا حتى 6 اكتوبر.....واقل مركب -يخت- فى السخنة او الزعفرانة بحوالى مليون ونص......والعربية الكويسة حوالى 150 ألف جنيه.......يبقى الحل الوحيد العاقل انى اتبرع بيهم للاخوة فى العراق واكسب الجنة اللى اكيد فيها يخوت وقصور وعربيات وعيشة زي الفل

:)


بتحب مصر

طبعاً... مصر هى أمى

ومش هاقول اكتر من كدة

بتحب البنات

أكيييييييييييييييييييييد....ربنا يهديهم ويعقلهم....بس نفسي اتجوز واحدة بس منهم وهاحبها هى وبس ومش هحب حد تانى والله بس اشوفها بس وانا هبقى مؤدب جدا ومش هابص حواليا حتى.....هاعيش عمرى كله مشوفش غيرها ولا اعتبر ان نوع الاناث يضم غيرها فى الحياة....بالنسبة لى تعريف كلمة أنثى فى القاموس هتكون اسمها...و اى واحدة تانية هعتبرها من جنس تالت او نوع مجهول لم يتم تحديده بعد....مش هغيظها ومش هخنقها ومش هخليها تزعل منى ولا احاول اخليها تغير عليا بانى اعمل حركات نظام ابص على اناث غيرها وهى معايا وكدة....هحاول اخليها أسعد مخلوقة فى الدنيا كلها وهضحكها وابسطها واساعدها فى شغل البيت واقطع لها السلطة واعمل لها جداول الطبخ عشان مش كل يوم هى تحتار وتفكر فى موضوع هنطبخ اية فضلا عن انها تتعب نفسها وتعمل الطبيخ اصلا

فيه كلام كتير طبعا واكيد اغلبه هيكون موجه للبنات اللى بتقرأ المدونة ده على اعتبار انى بوجه رسالة غير مباشرة مفادها: أنا أنفع
(:


انت مسلم

مش أوى

ليه؟

عشان انا معتقد ان الاسلام مش مجرد كلام ومناظر......انا ناقص كتير اوى وبحاول ابقى مسلم ونفسي اتعلم الاسلام وامارسه بحق....و الخاطر ده بيلح عليا كل ما افتكر الصحابة...هو احنا هنتحاسب بنفس موازينهم؟

ربنا يرحمنا

امين




فيه تاج كمان لسة معملتوش
:




مين أكتر شخصية متقدرش تستغنى عنها في حياتك

أنا أقدر استغني عن أى شخص فى الدنيا

و ليه

لو بهزار

عشان أنا أعظم انسان فى العالم ولازم استغنى عن الاخرين

لو بجد

عشان كنت فاكر انى مقدرش اسيب الحب القديم ابدا ولا اعيش من غيرها لحظة...ومع ذلك لما افترقنا عيطت شوية وانهرت فترة وتعبت فترة انما فى الاخر لسة عايش

اذن -المطلوب اثباته- ممكن نعيش لوحدنا أومع ناس...ممكن نعيش مع ناس معينة ونستغني عنهم.....الحياة بتمشى والايام بتمر ومحدش دايم على وجه الارض



ايه أكتر موقف محرج تعرضت ليه

هو فيه مواقف كتيرة اغلبها متعلق بمعاصى وناس اكتشفونى وانا بعملها....يعني لو قلتها هابقى من المجاهرين ....انما افكر لك فى موقف مش معصية

لا...مش فاكر....بصراحة مش فاكر موقف محرج الا وكان معصية ومعصية سخيفة كمان من الحاجات المخلة بالآداب العامة والخاصة وبأى آداب فى الدنيا



و اتصرفت ازاى


فى كل موقف فيه معصية....مكنتش بعمل حاجة غير ....لاشىء....مبعملش حاجة ابدا والوقت بيمر لوحده والواحد بينسى...أهم حاجة ان انا أنسى....كدة مش هحس بالألم...انما الناس حواليا.....اياكش يولعوا


ايه الأمنية اللى بتدعى دايما ربنا انه يحققها ليك


أتجوز

و اتحققت ولا لسة

على وشك التحقق.....بس نلاقى عروسة كويسة و وظيفة حلوة توفر لى مبلغ حوالى 30 ألف جنيه أفرش بيهم الشقة و أشطبها عشان الشقة لسة على المحارة حضرتك

هأمرر التاجات الحلوات دول لمييييييييييييين؟


ضاكتور خالد طبعا

عصفور المدينة

سمسم

محمود سعيد

8 comments:

عصفور المدينة said...

انت شغال في المقالب بقة
وبعدين إجاباتي بتبقى من النوع العاقل اللي مش مسلي

Anonymous said...

هاعمل اية طيب.....بحبك يا عصفور

و أى اجابات منك هحبها وهحترمها أكيد

Anonymous said...

هاعمل اية طيب.....بحبك يا عصفور

و أى اجابات منك هحبها وهحترمها أكيد

Noony said...

بالشفا إن شاء الله
:)

إجابات دمها خفيف
أغلبها يعني
(عشان التعميم)
:)

ربنا يرزقك بالزوجة الصالحة يا رب

:)
نوني

عصفور المدينة said...

جاوبت لتاج ولو عملت تاجات تانية حاخطفك

Anonymous said...

نوني

امين على دعائك

والاجابات ظريفة جدا طبعا




عصفور باشا

يا باشا احنا مش اد الخطف.......بحبك

semsem said...

هههههههههههههه
والله التاج دى حاجه لذيذه

ادينى عرفنا كل حاجه عنك يا جميل


مش عارفه ليه حاسه انه اعلان عن
مطلوب عروسه من اللى بيطلعو فى الجرايد
بس والله اجاباتك كلها

منطقيه


تحياتى

Anonymous said...

سمسم

هو فعلا اعلان بحث عن عروسة

بس ربنا يهديها وتيجي بأة

امين

وما تبقيش تروحي لعرافات تانى

و زورينا كتير

سلام