Wednesday, April 04, 2007

أنا العبد

نشيد حلو جدا سمعته الفترة اللى فاتت وصدقوني حسيت بحاجات حلوة اوى اوى

حسيت ببكاء...وتوبة...وخشوع...وخضوع...ورغبة فى العودة لحب الله

ربي...أحبك وأعلم خطيئتى...أريدك ولا استطيع....تتخطفني الأعداء...الشياطين والهوى ونفسي التى بين جنبيً.....وأنا وحيد وضعيف وابتغي  هداك وعافيتك

اللهم اهدني الى صراطك المستقيم


أنا العبد


أنا العبد الذي كسب الذنوبـــا وصدته الأماني أن يتوبــــــــا

أنا العبـد الـذي أضحـى حزينـــاً على زلاته قلقاً كئيـبــــــــــا

أنا العبد الذي سطـرت علـيـــه صحائف لم يخف فيها الرقيـبــــا

أنا العبد المسيــئ عصـيـت سراً فما لي الآن لا أبدي النحيـبـــا

أنا العبد المفرط ضــاع عـمـــري فلم أرع الشبيبة والمشـيـبـــــا

أنا العبـد الغريـق بلج بحــــــــرٍ أصيـح لربما ألقــى مجيبـــــــــا

أنا العبد السقيـم مـن الخطـايــا وقد أقبلت ألتمـــس الطبيـبــا

أنا العبد الشريد ظلمت نفسي وقد وافيت بابكـم منيـبــــــــا

4 comments:

Anas Emad said...

ممكن تحط لينك النشيد

اصل مفيش اي لينك محطوط ؟؟!
بانتظار الرابط

Islamist Bloke said...

ابحث عنه فى جوجل سيرش

ابحث عن

أنا العبد

أناشيد مشارى راشد

طريق الاسلام

Islamist Bloke said...

ياللا يا عم أنس
انا اهو دورت على النشيد بنفسي وجبته لك
ولا تزعل يا باشا
(:

اللينك أهو
http://www.islamway.com/?iw_s=Nasheed&iw_a=view&songstape_id=296

Anas Emad said...

شكرا اخي الكريم ...

انا نزلته من علي موقع طريق الاسلام ...........
بطلوع الروح ...
ايه ده يا عم ..طلعوا عيني علشان انزل انشوده واحدة ....

بس بصراحة انشوده تستاهل كل ده ...

شكلاا يا بطل علي المساعدة

بانتظار المزيد